Veganisme Belgie Veganisme Belgie
Over veganisme in Belgie
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Choco!!

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Veganisme Belgie -> Vegan in de gewone supermarkt
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
lodchjo
Site Admin


Geregistreerd op: 23 Feb 2012
Berichten: 115
Woonplaats: Antwerpen

BerichtGeplaatst: 23-02-2012 13:17:11    Onderwerp: Choco!! Reageren met citaat


Ingredienten.: Suiker, plantaardige olie (palm, koolzaad), magere cacaopoeder, johannesbroodmeel in poeder, emulgator: sojalecithine, aroma: vanilline.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Sandy



Geregistreerd op: 27 Feb 2012
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: 27-02-2012 08:56:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Super! Alleen jammer van de palmolie...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
lodchjo
Site Admin


Geregistreerd op: 23 Feb 2012
Berichten: 115
Woonplaats: Antwerpen

BerichtGeplaatst: 27-02-2012 09:05:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Sandy schreef:
Super! Alleen jammer van de palmolie...

Hm, ja, dat klopt wel... Sad
't is moeilijk overal rekening mee te houden, maar dat is ook weer een makkelijk excuus hè... (het soort excuus dat vleeseters enzo gebruiken)

Idea HOEWEL: als we de choco nu eens zelf maakten??? Razz
Moest je een goed recept hebben? Ik zal eens googelen... dan plaatsen we het hier én bij de recepten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Sandy



Geregistreerd op: 27 Feb 2012
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: 28-02-2012 10:49:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is inderdaad niet altijd makkelijk om overal rekening mee te houden, maar van palmolie probeer ik toch af te blijven. Nuja choco, een basisbehoefte voor sommigen (zoals mezelf)... Soms maak ik 'm zelf, simelweg door hazelnootpoeder te mengen met gesmolten chocolade. Smile Maar ik verkies absoluut Penotti bio soja hazelnootpasta uit de natuurwinkel en heb zo meestal wel een voorraadje staan...

Tof forum trouwens!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
lodchjo
Site Admin


Geregistreerd op: 23 Feb 2012
Berichten: 115
Woonplaats: Antwerpen

BerichtGeplaatst: 28-02-2012 11:17:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Sandy schreef:
Het is inderdaad niet altijd makkelijk om overal rekening mee te houden, maar van palmolie probeer ik toch af te blijven.

Ja, maar je hebt echt wel gelijk hoor! Het is goed dat je me eraan herinnert! Wink

Ik heb recepten gezocht en onderstaand lijkt me wel een makkelijk recept. Ik ga het vertalen en bij de recepten zetten en zo snel mogelijk proberen. Drool

Code:
Ingredients:

1 1/2 cups hazelnuts
1 tsp vanilla
3/4 cup powdered sugar
1/4 cup cocoa
3-4 tbsp vegetable or safflower oil
2 tbsp soy milk
Preparation:

Using a food processor, grind the hazelnuts until fine and powdery. Process for another minute or two. If your food processor is strong enough, the hazelnuts will eventually turn creamy and smooth. If you're using a less powerful food processor, this won't happen.
Add remaining ingredients and process until smooth and creamy, adding a little bit more or less liquid to get desired consistency.


Groetjes!

Lode

PS: Ja, ik hoop dat het forum beetje bij beetje uitgroeit. Het is nog in de startfase met slechts 5 leden, maar we zien wel. Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
WilliamC



Geregistreerd op: 28 Feb 2012
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: 28-02-2012 23:46:43    Onderwerp: Choco Reageren met citaat

Ik wil niet belerend zijn, maar de meeste chocolade in België (niet de Fair-Trade) wordt helaas door kindslaven geproduceerd.
Zie:
http://www.oxfamwereldwinkels.be/slaafvrijechocolade
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sandy



Geregistreerd op: 27 Feb 2012
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: 29-02-2012 07:49:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Effe over nadenken...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
lodchjo
Site Admin


Geregistreerd op: 23 Feb 2012
Berichten: 115
Woonplaats: Antwerpen

BerichtGeplaatst: 04-03-2012 10:01:43    Onderwerp: Re: Choco Reageren met citaat

WilliamC schreef:
Ik wil niet belerend zijn, maar de meeste chocolade in België (niet de Fair-Trade) wordt helaas door kindslaven geproduceerd.

Bedankt om dit onder de aandacht te brengen. Dan maar overschakelen naar carobe??
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Maria



Geregistreerd op: 29 Feb 2012
Berichten: 17

BerichtGeplaatst: 04-03-2012 12:13:09    Onderwerp: Re: Choco Reageren met citaat

lodchjo schreef:
WilliamC schreef:
Ik wil niet belerend zijn, maar de meeste chocolade in België (niet de Fair-Trade) wordt helaas door kindslaven geproduceerd.

Bedankt om dit onder de aandacht te brengen. Dan maar overschakelen naar carobe??


Of gewoon fair-trade kopen? Het cacaopoeder dat ik hier heb staan komt gewoon uit Delhaize en is bio én fair-trade.
Als ik genoeg hazelnoten in huis heb maak ik dat recept straks eens Smile

Kwatta en de chocopasta van Boerinneke Marino zijn in de fondant versies beiden vegan trouwens, maar over de herkomst van de grondstoffen kan je natuurlijk nadenken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
lodchjo
Site Admin


Geregistreerd op: 23 Feb 2012
Berichten: 115
Woonplaats: Antwerpen

BerichtGeplaatst: 27-03-2012 10:08:31    Onderwerp: Re: Choco Reageren met citaat

Ik heb nu deze in huis, die bevat palmolie, maar aangezien Molenaartje biologisch werkt, neem ik aan dat die uit duurzame landbouw komt...?



Ingrediënten: High oleic zonnebloemolie (29%) ,gedroogde maisglucosestroop, sojameel, hazelnoten (13%), carobepoeder (13%), ongehard plantaardig vet (palm), emulgator: sojalecithine, vanille.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Olivia



Geregistreerd op: 30 Dec 2012
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: 30-12-2012 12:10:41    Onderwerp: Penotti Reageren met citaat

De Soya Hazelnut van Penotti is ook héérlijk, verkrijgbaar in de Bio-Planet en sommige natuurwinkels
http://www.penotti.nl/en/penotti-organic-fairtrade/penotti-organic-fairtrade-soya-hazelnut-spread/133
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Veganisme Belgie -> Vegan in de gewone supermarkt Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum